Merkidentiteit, merkactivatie
en branding
Stg. Nationaal Monument Sint-Jan & Gemeente ’s-Hertogenbosch
De Sint-Janskathedraal in Den Bosch is een van Nederlands belangrijkste rijksmonumenten. Door de vele bezoekers is het een belangrijke inkomstenbron voor de gemeente en het rijk. Het monument is onderhevig aan doorlopende restauraties.
Opdracht: ontwikkel voor ons een event en campagne met een internationale uitstraling, voor een breed publiek; Doel: zoveel mogelijk geld inzamelen voor de restauraties en het behoud van het monument; Duur: 1 jaar.
De resultaten
Een ongelooflijke campagne
Aantrekken, prikkelen, klimmen
Om zoveel mogelijk bezoekers te trekken, ontwikkelden we de campagne ‘Een wonderlijke klim’. Bezoekers werden uitgenodigd de Sint-Janskathedraal te beklimmen. De ongelooflijke kans om op het dak van de kathedraal te wandelen, prikkelde de fantasie. Daarnaast fungeerde de enorme steigerconstructie met het torenhoge ‘koningsdoek’ als aandachtstrekker en als landmark. Het zorgde voor grote belangstelling en veel spontane bezoeken uit de wijde omgeving.
Stappen: Klantreis&UX; Visie&Concept
Duivels, goddelijk, schoonheid
Tot de verbeelding sprekende thema’s
In het kader van ‘Jheronimus Bosch 500 jaar’, ontwikkelden we deze bijzondere campagne. Hierbij vonden we voldoende aanknopingspunten om tot een eigen stijl en identiteit te komen. De 96 uit steen gehouwen luchtboogsculpturen bijvoorbeeld, stammen uit dezelfde periode als de schilderijen van Jheronimus Bosch. Zo ontwierpen we het campagnebeeld. Met verwijzingen naar het duivelse, het goddelijke en de schoonheid van het kathedraal. Tot de verbeelding sprekende thema’s voor het ontwerp en de uitrol van deze campagne.
Stappen: ID&Postionering; Ontwerp&Vormgeving
Enorme toeloop en aandacht
Samenwerken, begeleiden, aansturen
Verwacht werd een enorme toeloop en aandacht voor het event rondom de Sint-Janskathedraal. Als lid van de kerngroep waren wij verantwoordelijk voor het design van de campagne en de branding van het event. We begeleidden de realisatie van alle uitingen. En stuurden daarbij ontwerpers, uitvoerders en mediapartners aan. Samen met de kerngroep en de opdrachtgever, zorgden we voor een uitstekend verloop van het event. Een campagne, die alle verwachtingen overtrof.
Stappen: Beheer&Implementatie