Merkidentiteit, branding
en content design
Kantjil & de Tijger, Amsterdam
Onze organisatie is door de jaren heen steeds meer gegroeid. Onze activiteiten zijn uitgebreid van enkel Diner en Catering, naar Lunch, Take away en Kantjil ToGo. Opdracht: Geef onze huisstijl en branding een update met meer samenhang in alle uitingen.
De resultaten
- Herkenbaarheid en synergie in de online, offline en internal branding
- Reserveringen via nieuwe website en mobiel verdubbeld
- Stories en herkenbare uitstraling populair op Instagram
- Consistente mailings en nieuwsbrieven, met een stijging van betrokken lezers
- Professionele poduct fotografie en promo’s werken omzetverhogend
Herkenbaarheid, synergie en samenhang
Grafisch concept voor alle uitingen
Kantjil & de Tijger is meer dan 30 jaar een begrip in Amsterdam. Samen met illustrator Peter van Dongen ontwikkelden we de nieuwe huisstijl. Zijn strips en Kuifje-achtige tekenstijl passen perfect bij de identiteit van Kantjil. In nauwe samenwerking met de tekenaar, ontwikkelden we het concept en het ontwerp. Om te zorgen voor herkenbaarheid, synergie en samenhang.
Stappen: ID&Postionering; Visie&Concept; Ontwerp&Vormgeving
Senang: gastgericht, klantvriendelijk, respect
Leidraad voor de employer branding
Kantjil streeft ernaar dat iedereen zich ‘senang’ voelt in haar omgeving. Dat is het hoofdmotto van het Indonesische restaurant. Het staat voor gastgerichtheid, klantvriendelijkheid en respect. Leidraad voor het merkverhaal en de employer branding, waar het gaat om respectvol omgaan met elkaar.
Stappen: Content&Verhaal; Ontwerp&Vormgeving
Ontwikkelen,
testen, aanscherpen
Verbeterloop en sturing van projecten
Lekker eten, gastvrije medewerkers en een prettige sfeer bepalen de beleving. Door op deze onderdelen te ontwikkelen, testen en aan te scherpen, konden gerichte online en offline activiteiten ontwikkeld worden. Op basis van cijfers en data, konden deze vervolgens worden aangepast, gewijzigd of zelfs geëlimineerd.
Stappen: Klantreis&UX; Leren&Verbeteren
Creative collabs
Peter van Dongen: illustraties
Michelle van Loosen: content & copy
Reijer Stevens: webdevelopment